6 грудня 2019 на пресконференції Укравтодор презентував перші результати вимірювань системи зважування в русі (WiM) на прикладі швидкісного вимірювального майданчику WIM2, який спеціалісти Компанії СЕА запустили у тестовому режимі 20 вересня 2019 року.
Українські ЗМІ, після прес-конференції Укравтодору подали інформацію про перші результати вимірювань системи зважування автотранспорта у русі:
- LB.ua "Первый WiM-комплекс в Калиновке за месяц работы зафиксировал 200 фактов перегруза"
- КиевVласть "В ноябре система взвешивания в движении WiM-2 зарегистрировала более 200 нарушений"
- СЕГОДНЯ ""Дороги умирают": в Украине появились первые итоги взвешивания фур в движении"
- Экономическая правда "Укравтодор показал первые результаты взвешиваний на дорогах"
Нижче наведені основні тези пресконференції Укравтодору:
Майданчик WiM-2 знаходиться на трасі Київ-Чоп. За перший місяць роботи системи зважування транспортних засобів у русі було зафіксовано понад 200 фактів порушення габаритно-вагових обмежень. Половина кількості порушень було зафіксовано з перевантаженням більш ніж на 150%. Через перевантаження у такій кількості руйнівний вплив на покриття доріг збільшується, щонайменше, у 10 разів.
“Система WiM веде цілодобове спостереження, її не можна обійти, чи об’їхати. Ми щосекунди отримуємо дані про кожне порушення – включно із розпізнаним номерним знаком і всіма параметрами. Наразі Укравтодор відпрацьовує систему оперативного інформування Укртрансбезпеки для того, аби порушення було миттєво припинено. Ціна таких перевантажень – збільшення руйнівного впливу на дорогу в 10 і більше разів. Щороку на ремонт доріг Україні потрібні сотні мільярдів гривень, а це гроші – платників податків.” – зазначив Олександр Кубраков, керівник Державного агентства автомобільних доріг України.
Анти-рейтинг порушників очолює вантажівка, яку 9 разів фіксували з перевантаженням. Середнє перевантаження становило 21 тонну. Очільник автодору зазначив, що відтепер статистика щодо порушень буде публікуватися кожен тиждень.
«Вже зараз ми бачимо високу ефективність системи WiM: у 2017 році було виявлено 11 345 транспортних засобів із порушенням габаритно-вагових параметрів, на які накладено штрафні санкції, тоді як зараз ми можемо вже говорити про щонайменше 1000 порушень за 1 місяць. І це лише на в’їздах до Києва. З метою ефективної взаємодії найближчим часом плануємо підписати меморандум між Укртрансбезпекою, Укравтодором та Нацполіцією щодо обміну інформацією про порушення норм габаритно-вагових параметрів», – підкреслив Олександр Погорілий, голова Державної служби України з безпеки на транспорті.
Андрій Вознюк, начальник відділу інтелектуальних транспортних систем Державного агентства автомобільних доріг України, зазначив, що частіше за всього порушення спостерігаються у нічний час. Але на перевантаженні ТС діло не зупинилось. Крім даного порушення, також були зафіксовані порушення довжини, навантаження на вісь та порушення висоти.
Фактори порушень дуже негативно впливають на стан дорожного покриття й на ситуацію на дорозі загалом. Халатне відношення до норм перевезень несуть за собою небезпеку не тільки для автоперевізників, а і для всіх учасників дорожнього руху, адже перевантажений транспортний засіб є гірше керованим, а його гальмівний шлях – вдвічі довший.
Компанія СЕА займається розробкою і впровадженням систем WIM в Україні в партнерстві з канадською компанією "INTERNATIONAL ROAD DYNAMICS INC" і українською ТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЮГ" в рамках пілотного проекту зважування автотранспорта у русі "Укравтодор".
Компанія СЕА займається проектуванням, монтажем, установкою, впровадженням і підтримкою систем WIM. За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном +38 (044) 330-00-88 або надсилайте запити на електронну пошту: info@sea.com.ua.