× Компания Каталог Новости Вакансии Профиль Производители Контакты Доставка Тех.поддержка

Система штрафів за перевантаження ТЗ в Україні та в Світі

  • 10.01.2020
  • 369

Як відомо, в багатьох країнах перевантаження транспортних засобів суворо карається. При цьому інспекція при перевірці не орієнтується на документи. Габаритно-ваговий контроль організовано у США, Канаді, Австрії, Німеччині, Фінляндії, Норвегії та інших країнах ЄС. У Швеції є пункти для самостійного зважування фур і регулювання навантаження на вісь. У Чехії використовується автоматичний габаритно-ваговий контроль. У Німеччині, Австрії, Італії працюють пункти автоматичного зважування, через які повинні проїжджати всі магістральні фури. Процедура не займає багато часу, так як оцінюється фактична вага вантажу, а не той, який зазначений в супровідних документах; зелений світлофор показує водієві, що перевантаження на вісь немає.

Зважування під час руху поділяється на зважування на низьких швидкостях (LS-WIM-система) та зважування на високих швидкостях (HS-WIM система). При виконанні першого типу зважування швидкість транспортного засобу, що перетинає датчики, обмежена до 5-10 км/год. Прискорення та різке гальмування не допускаються. Зважування на низьких швидкостях відрізняється від високошвидкісних WIM-систем, що працюють в умовах вільного руху. У різних країнах рівень обмежень вагових норм транспорту визначається в першу чергу станом дорожньої мережі. Максимальні габарити та вага транспортних засобів для перевезень у межах ЄС встановлюються директивою (ЄС) 2015/719 від 29 квітня 2015 року.

Розмір штрафів за перевантаження в країнах ЄС

Hозмір штрафів за перевищення допустимих норм регулюється національним законодавством країн ЄС та варіюється від кількох сотень до кількох тисяч євро у різних країнах. У Великобританії фіксований штраф за перевищення максимально допустимого навантаження на одну вісь становить 100 фунтів, якщо перевищення менше 10%, 200 фунтів – якщо менше 15% та 300 фунтів – якщо більше 15%. Якщо ж перевищення становить 5 т, або 30%, водій отримує повістку до суду. Окрім фіксованого штрафу, незалежно від обсягу порушення, інспектор також забороняє рух транспортного засобу. В Ірландії штраф за перевищення допустимої маси транспортного засобу на 1-2 т складає 500 євро, на 2-3 т – 1000 євро, 3-4 т – 1500 євро, 4-5 т – 3000 євро, за перевищення у понад 5 т штраф становить 5000 євро. У Франції штрафи за перевищення допустимої ваги у межах 20% становлять 90 євро (зменшений), 135 євро (стандартний) та 375 євро (збільшений). За перевищення у 20 % або більше передбачений штраф у розмірі до 1500 євро. У разі повторного перевищення норм протягом одного року сума штрафу збільшується до 3000 євро. У Польщі розмір штрафу за перевищення ваги залежить від категорії транспортного засобу та наявності відповідного дозволу. Зокрема, якщо навантаження на вісь перевищує допустиму для доріг норму у 11,5 т (категорія VII) на менш ніж 10%, стягується штраф у 500 злотих (близько 114 євро). Якщо тиск перевищує допустимі значення на 10-20%, стягується штраф у 2000 злотих. У інших випадках штраф становитиме 15000 злотих (близько 3413 євро).

Цікавий факт: в Казахстані ще у 2013 році запустили "пілот" автоматизованого зважування транспорту у русі. За 2 роки запущено 29 майданчиків зважування на високих швидкостях. У рамках реалізації проектів по реконструкції та капремонту автодоріг РК заплановано довести загальну кількість систем WIM на найбільш інтенсивних ділянках автомобільних доріг республіканського значення до 80-ти, а всі стаціонарні пости транспортного контролю - закрити.

Штраф за проїзд по дорозі на машині з перевищенням вагових параметрів в РК платить, як власник ТЗ, так і власник вантажу (вантажовідправник). Розмір штрафів розраховується автоматично і з 2018р. складає 180 місячних розрахункових показників (понад 1тис. євро) для власників авто та 10-15 МРП для власників вантажів.

Нова система штрафів - для України

З 25 вересня 2019 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань здійснення габаритно-вагового контролю». Якраз у рамках цього закону починає діяти нова система штрафів за перевищення встановлених габаритно-вагових норм без відповідного дозволу:

  • перевищення на 5–10 % — штраф у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НДТМ). Станом на сьогодні це 8 500 грн;
  • на 10–20 % — штраф у розмірі 1000 НМДГ (17 000 грн);
  • на понад 20 % — штраф у розмірі 2000 НМДГ (34 000 грн).

Штрафувати та стягувати плату з порушників буде Укртрансбезпека — ці кошти планується зараховувати до державного Дорожнього фонду України. Якщо ж водій не виконуватиме вимогу посадовця Укртрансбезпеки про зупинку транспортного засобу, то передбачається штраф у розмірі 200 НМДГ (3400 грн) або позбавлення права управління транспортними засобами на строк від 3 до 6 місяців. Перевантаження фури може бути зафіксоване автоматично. Тоді того, хто вважається водієм, надішлють постанову про штраф поштою. Згідно закону, адміністративну відповідальність за порушення габаритно-вагових норм буде нести відповідальна особа — фізична особа чи керівник юридичної особи, за яким зареєстрований транспортний засіб (чи належний користувач). У випадку, якщо транспортний засіб зареєстровано за межами території України і він не підлягає державній реєстрації в Україні, то до адміністративної відповідальності притягується особа, яка ввезла його на українську територію.

Висновки

Україна отримала усі інструменти для покращення дорожньої інфраструктури: законну складову - систему накладання штрафів і технічну реалізацію - впровадження WIM-систем високошвидкісного вагового контролю. Головне тепер повністю впровадити довгоочікуваний Закон - т.і. налагодити процес зтягання штрафів у найближчому часі. Близько 1300 євро за 20% перевищення встановлених габаритно-вагових норм наближає Україну до європейських рівнів штрафів. Матимемо надію, що кількість пунктів WIM і відповідно - якість українських доріг виросте в геометричній прогресії та наблизиться до Європейської.

 

Компанія СЕА займається розробкою і впровадженням систем WIM в Україні в партнерстві з канадською компанією "INTERNATIONAL ROAD DYNAMICS INC" і українськоїюТОВ "АВТОМАГІСТРАЛЬ-ЮГ" в рамках пілотного проекту зважування автотранспорту в русі "Укравтодор".

 

Компанія СЕА займається проектуванням, монтажем, установкою, впровадженням і підтримкою систем WIM. За додатковою інформацією звертайтесь за телефоном +38 (044) 291-00-41 або надсилайте запити по електронній пошті: info@sea.com.ua.


Top