Струмопровід SIS (Solid Insulated System) виробництва німецької компанії RITZ - пофазно ізольовані мідні або алюмінієві провідники для систем змінного або постійного струму до 6500 А та напругою до 36 кВ.
Струмопровід SIS з литою ізоляцією є економічно обґрунтованим та безпечним альтернативним рішенням кабельним системам з паралельно підключеними провідниками, шинним складанням або шинопроводам при передачі струмів великої величини струмів та високої напруги.
Ritz Instrument Transformers - це єдиний виробник струмопроводів, сертифікованих у системі МЕК, який має можливість комплектувати струмопроводи трансформаторами струму та напруги власного виробництва.
Стандартна комплектація струмопроводу SIS включає пакет технічної документації та наступні елементи обладнання:
Високий рівень безпеки обладнання RITZ гарантовано постійним контролем виробничого процесу, безперервним удосконаленням матеріалів, контрольними та типовими випробуваннями всіх компонентів, кожного шинного сегмента та сполучної гільзи.
Ізоляція шини виконується за допомогою просоченого смолою ізоляційного паперу (RIP). Кріпований папір намотують навколо провідника (мідного або алюмінієвого) і просочують під вакуумом епоксидною смолою. Це забезпечує відсутність порожнеч в ізоляції і запобігає виникненню в ній часткових розрядів.
Щоб не допустити виникнення часткових розрядів в результаті відшарування ізоляції від провідника, навколо провідника намотують провідний шар. Шари ізоляційного паперу укладають на шар високої напруги відповідно до номінальної напруги. Ці ізоляційні шари на кінцях шин містять диференціатор електростатичного поля напруги. Їхні розміри розраховані таким чином, щоб досягти оптимального розподілу електричного поля. Таким чином досягається мінімальна довжина поля.
По всій довжині шини, за винятком зони вирівнювання, на ізоляційні шари намотується шар, що заземлює. Він набирається з напівпровідного паперу, шарів алюмінієвої фольги та поздовжніх мідних смуг та здатний витримувати високі струми короткого замикання. До мідних смуг припаюється сполучний пристрій, який використовується як точка заземлення шини. На заземлюючий шар як захист наноситься ізоляційний шар із кріпленого паперу завтовшки три міліметри. Після висихання ізоляції папір просочують за умов вакууму епоксидною смолою низької в'язкості.
Технологія виробництва, що використовується RITZ, дозволяє створювати шини будь-якої геометричної форми та довжини, які обмежені розміром обладнання (наприклад, випалювальної печі), транспортних засобів та місцевими можливостями (конструкція будівлі).
Для зовнішнього застосування шину поміщають у трубу із нержавіючої сталі, стійку до атмосферних впливів. Щоб збільшити шлях витоку, диференціатор електростатичного поля напруги ізоляції шини покривають зовні термозбіжною муфтою.
Довжина конкретної шини обмежується умовами технологічного процесу, транспортування та монтажу. Для комплексних установок шини необхідно з'єднати. З'єднання виконується за допомогою гнучких муфт, що встановлюються між шинами з урахуванням теплового розширення та допусків у процесі монтажу.
Місця з'єднання повністю ізолюються за допомогою сполучних муфт, які покривають диференціатор електростатичного поля напруги на кінцях шин і розташовуються у протилежних напрямках від шарів ємнісних шин, що гарантує рівномірне електричне поле всередині сполучної муфти.
Сполучні муфти також повністю ізольовані та гарантують повну безпеку при контакті по всій довжині збірної шини. Для напруги понад 12 кВ муфти мають диференціатор електростатичного поля. Високовольтні з'єднання виконуються за допомогою контактної пружини, встановленої на плоскому роз'ємі шини.
З'єднувальна муфта має ступінь захисту від зовнішніх впливів IP 54. На вимогу можуть бути надані муфти вищих класів захисту. Сполучні муфти для зовнішнього застосування виконують із захисного рукава із алюмінію або нержавіючої сталі. Ущільнення між шиною та сполучною муфтою виконано з гумової мембрани та має ступінь захисту від зовнішніх впливів IP 65.
Існує кілька варіантів жорстких та гнучких з'єднань сегментів шини або шини та інших частин обладнання. Стандартне з'єднання шин це уніфікований плоский вивід, що відповідає номінальному струму. Для з'єднання шини з іншими частинами обладнання є такі опції:
Токове з'єднання може виконуватись за допомогою контактних болтів або відповідно до вимог замовника.
За допомогою жорсткого з'єднання на обох кінцях шини слід встановити сполучну муфту з урахуванням конструкційних допусків та теплового розширення шини у процесі експлуатації.
Як правило, паралельно струмопроводу має бути змонтована окрема заземлююча шина або заземлювальний кабель. Кожна окрема шина, сполучна муфта та металевий кріпильний матеріал повинні бути заземлені на заземлювальну шину або заземлювальний кабель. Неправильне заземлення шини або сполучної муфти веде до руйнування цих елементів.
Для монтажу струмопроводу використовується гнучка монтажна система. Коригування легко виконуються за місцем монтажу. Кріпильні елементи шини включають алюмінієвий С-подібний профіль, куточки, Т-подібні гвинти і затискні скоби. Кріпильні елементи регулюються по відношенню один до одного та у всіх напрямках, забезпечуючи цим компенсацію відхилень у процесі будівництва. Затискні скоби мають нерухомі підшипники та підшипники ковзання, що дозволяє шині рухатися в аксіальному напрямку всередині затискних скоб у разі теплового розширення.
Для кріплення шини в першу чергу повинна враховуватись здатність обладнання витримувати коротке замикання, а також власну частоту коливань шини.
Відстань між точками кріплення має бути такою, щоб не допустити резонансу промислової частоти системи та її гармонійних коливань. Відстань між точками кріплення шини розраховується індивідуально для кожного замовлення з урахуванням наступних параметрів:
Затискні скоби діляться на скоби з нерухомими підшипниками та скоби з підшипниками ковзання. Використання тих чи інших скоб визначається точками кріплення відповідно до вироблених розрахунків. У конструкції скоб із підшипником ковзання використовується гумова шайба, а в скобах із нерухомими підшипниками – металева.
Провідник шини визначають відповідно до DIN43670/67. Враховуються такі критерії:
Параметри шин визначаються з розрахунку температури навколишнього повітря 40°С з максимальним збільшенням на 45°С у провіднику. Відповідно, максимальна температура провідника становить 85 °С в умовах природного охолодження.
Відхилення від зазначених вище критеріїв визначення параметрів мають бути точно вказані та враховані під час виконання проєктних розрахунків. Провідник може бути виготовлений із міді (E-Cu) або алюмінію (E-Al-MgSi 0,5).
Перед промисловим застосуванням сировина проходить такі випробування:
Процес просочення контролюється такими вимірами:
На стадії розробки проводилися загальні дослідження та визначалися такі характеристики:
Проводився також диференціальнотермічний аналіз (DТА) та тест на визначення довговічності.
Для розробки індивідуального проєкту струмопроводу необхідні такі дані:
Для того щоб отримати кваліфіковану консультацію, замовити виготовлення та придбати струмопровід з литою ізоляцією SIS RITZ, зверніться до відділу "Обладнання для енергетики" Компанії СЕА за телефоном: +38 (044) 330-00-88 або на пошту e-mail: info@ sea.com.ua .
Контакти наших представництв у регіонах вказані на сторінці "Контакти".